ترنّم نظر

قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی

آمانو: با تغيير رئيس جمهور مطالبات ما از ايران تغيير نمي‌کند!




مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اذعان کرد که با روي کار آمدن رئيس جمهور و تيم مذاکره کننده جديد در ايران، مطالبات ما -‌بخوانيد درخواست‌هاي غيرقانوني- از اين کشور تغيير نخواهد کرد.
يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گفت‌وگو با خبرگزاري «افه» اسپانيا درباره برنامه هسته‌اي ايران گفت: من خواستار گفت‌وگو بوده‌ام، اما در عين حال اين گفت‌وگو هدف نهايي نيست و بايد گفت‌وگويي سازنده باشد و نتايجي ملموس به بار آورد.
وي افزود: ادامه گفت‌وگوي بي‌انتها، راه حل نيست.
آمانو ضمن خودداري از ارزيابي تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران گفت که کار من ارزيابي تأثير تحريم‌ها نيست و افزود که واقعيتي که ما شاهديم اين است که ايران ظرفيتش را به طور مداوم افزايش و به توليد اورانيوم غني شده ادامه مي‌دهد.
مدير کل آژانس بدون اشاره به فشار چند سال اخير برخي کشورهاي غربي به مدير کل براي تنظيم گزارش‌هاي مغرضانه عليه برنامه هسته‌اي ايران بر وجود انصاف و سياسي نبودن آژانس تأکيد و مدعي شد: اين سازمان صرفاً محدود به «نتيجه‌گيري‌هاي» مبتني بر اطلاعات در دسترس و يافته‌هاي بازرسان است.
وي بار ديگر مدعي شد که گزارشاتي [درباره ايران] وجود دارد که من را نگران مي‌کند.
اين ديپلمات ژاپني بار ديگر به آزمايشاتي اشاره کرد که ادعا مي‌شود ايران انجام داده است. آمانو گفت که در سالهاي اخير ايران در احياي اعتماد جامعه بين‌المللي پيشرفت‌هايي داشته است. وي با ذکر اينکه ما نمي‌گوييم آنها نبايد برق هسته‌اي داشته باشند، آنچه مي‌گوييم اين است که از قواعد پيروي کنند، ادعا کرد: و اينجا است که آنها مشکل دارند.
مدير کل آژانس تأکيد کرد که نيروگاه هسته‌اي بوشهر تحت کنترل آژانس است و هيچ گونه مشکلي ايجاد نمي‌کند.
وي افزود که آنها بوشهر را تحت کنترل کامل (آژانس) قرار داده‌اند. اما در مورد ديگر تأسيسات مورد درخواست آژانس اين طور نيست.
آمانو درباره تغيير رئيس جمهور ايران و روي کار آمدن حسن روحاني گفت که انتظارات تغييري نخواهد کرد و آژانس دسترسي به تأسيسات، اسناد فني و برنامه هسته‌اي ايران را خواستار است.
وي ضمن ابراز خوشبيني در خصوص مثمرثمر بودن مسير مذاکرات گفت که به راه حل ديپلماتيک اين موضوع معتقد است و شب‌ها با خيال راحت مي‌خوابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 8 تير 1392برچسب:, ] [ 17:10 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.